sâmbătă, 7 noiembrie 2009

Anne Boleyn

  No comments    
categories: 
Portretul lui Anne, expus la National Portrait Gallery, in Londra.

Natalie Dormer, The Tudors, recreeaza portretul.

Natalie Portman, in rolul Annei.



Seara trecuta mi-am amintit ca vroiam sa vad filmul nou "The other Boleyn Girl". Anul trecut, cand a avut loc premiera americana, eram mult prea entuziasmata de serialul de pe HBO "The Tudors", mai ales de interpretarea Nataliei Dormer in rolul celebrei sotii a lui Henry (pe frumuselul Rhys-Meyers il stiam deja din "Match Point", stiam ce-i poata pielea, asa ca nu m-a surprins cu interpretarea lui foarte buna). Drept urmare, ma indoiam ca filmul nou ar putea sa egaleze serialul, desi beneficiaza de staruri ca Scarlett Johanson, Natalie Portman si Eric Bana (singurul care a contat, dupa parerea mea, in "Troy").

Acum, cand serialul a ajuns la sezonul trei si Natalie Dormer nu mai face parte din casting (din motive obiective, personajul ei pierzandu-si capul in finalul sezonului 2), trebuie sa recunosc ca mi-am pierdut interesul pentru The Tudors. Asa ca am riscat sa ma uit la Boleyn Girl. Asa cum am preconizat, filmul e slab, spre foarte slab, personajele nu se dezvolta prea mult, par mai degraba schitate, iar personalitatea extraordinara a Annei este sufocata total.

Trebuie sa recunosc ca sunt putin feminista, iar figurile puternice feminine ma inspira si ma umplu de mandrie. De aceea filmul de aseara mi s-a parut revoltator de slab, reducand-o pe Anne la o femeie sarmanta si seducatoare, insa nimic mai mult. Varianta irlandezilor care produc serialul de Tudors mi se pare mult mai aproape de personajul istoric.

Chiar inainte de casatoria ei cu Henry, era recunoscuta international ca o figura deosebit de importanta de la curtea Angliei. Ambasadorul Milanului mentioneaza in 1531 ca , pentru a influenta guvernul britanic, este esential ca Anne sa fie de partea ta. Ea primea singura diplomati, aproba petitii si participa la politica externa.

Debutul Annei la curtea lui Henry VIII, 4 martie 1522, intr-o piesa, jucand rolul Perseverentei.


Scrisorile lui Henry catre Anne dezvaluie faptul ca, pe perioada celor 7 ani de curtare, relatia lor nu fusese consumata. Anne reuseste sa il pastreze de rege, tocmai refuzandu-i avansurile.

Anne a fost numita de istorici "cea mai importanta si influenta regina consoarta a Angliei", recunoscut fiind faptul ca a influentat partial decizia lui Henry VIII de a se rupe de Roma. In plus, sa nu uitam ca a fost mama celei mai mari regine din istoria Angliei, Elisabeta I.

FashionUp.ro

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu